Prawa pacjenta

  1. Przestrzeganie praw pacjenta jest obowiązkiem podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych, osób wykonujących zawód medyczny oraz innych osób uczestniczących w udzielaniu świadczeń zdrowotnych.
  2. Kierownik podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych lub upoważniony przez niego lekarz może ograniczyć korzystanie z praw pacjenta w przypadku wystąpienia zagrożenia epidemiologicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów, a w przypadku prawa do kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z innymi osobami, także ze względu na możliwości organizacyjne.
  3. Informacje o prawach pacjenta i obowiązkach pacjenta udostępnia się pacjentom poprzez umieszczenie na tablicy informacyjnej w poczekalni Pawilonu Diagnostyczno – Terapeutycznego, tablicy informacyjnej w Izbie Przyjęć, tablicach informacyjnych OCHW, ZOL, ZOL-P, ZOLB, ZOLR informacji o miejscu, w którym znajdują się Prawa Pacjenta.
  4. Z Prawami pacjenta zapoznają pacjentów pielęgniarki koordynujące/ pielęgniarki OCHW, ZOL, ZOL-P, ZOLB, ZOLR.
  5. W przypadku pacjentów nie mogących się poruszać informacje o prawach pacjenta udostępnia się w sposób umożliwiający zapoznanie się z nią w pomieszczeniu, w którym pacjent przebywa.
  6. Jeśli pacjent lub osoba reprezentująca jego prawa uzna, że prawa pacjenta zostały naruszone może zwrócić się w tej sprawie do:
  7. Bezpośredniego przełożonego osoby udzielającej świadczenia zdrowotne,
  8. Kierownika/ koordynatora komórki organizacyjnej, w której udzielono świadczenia zdrowotnego,
  9. Przełożonej pielęgniarek,
  10. Zastępcy dyrektora ds. lecznictwa,
  11. Dyrektora Zespołu,
  12. Pełnomocnika ds. praw pacjenta,
  13. Sekcji Skarg i Wniosków przy Warmińsko – Mazurskim Oddziale Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia,
  14. Biura Rzecznika Praw Pacjenta,
  15. Innych uprawnionych organów i instytucji.
  16. Osoby wymienione w punkcie 1)-6) są zobowiązane rozpatrzeć i wyjaśnić rodzaj naruszenia praw pacjenta, podjąć stosowne działania w celu przeciwdziałania takim naruszeniom, poinformować o sposobie załatwienia sprawy, zgodnie z obowiązującymi procedurami. Odpowiedzi na piśmie udziela Dyrektor Zespołu (projekty odpowiedzi przygotowują osoby wymienione w pkt. 1)-6).
  17. Pacjent ma prawo do wyrażenia opinii pobytu w Zespole, z przestrzegania prawa pacjenta – poprzez wypełnienie anonimowej ankiety lub umieszczenie uwagi w skrzynkach na ankiety znajdujących się na holu Pawilonu Diagnostyczno – Terapeutycznego, w Izbie Przyjęć, w OCHW, ZOL, ZOL-P, ZOLB, ZOLR.
Przejdź do treści
Niniejsza Witryna jest zaangażowana w zapewnienie dostępności cyfrowej osobom niepełnosprawnym.